Born in 1982 | |
Lives and works in Paris (FR) |
Education
2007 | D.N.S.E.P, École Nationale des Beaux-Arts, Lyon (FR) |
2006 | Académie Libanaise des Beaux-Arts, Beyrouth (LB) |
2005 | D.N.A.P, École Nationale des Beaux-Arts, Lyon (FR) |
Solo exhibitions
2024 | Nuits, MAMC, Musée d’art moderne et contemporain, Saint-Étienne (FR) |
2023 | Old People Smoking, Kunsthalle Bremerhaven (DE) |
2022 | Gens qui s’éloignent, Galerie Édouard Manet, Gennevilliers (FR) |
2021 | Different times, different Paul, Crèvecœur, Paris (FR) |
Ricochette, duo show with Cécile Bouffard, Le Berceau, Marseille (FR) | |
2019 | Solitaire, duo show with Julian Hou, Cassandra Cassandra, Toronto (CA) |
Nighttimejloof who never let me pets him, La Plage, Paris (FR) | |
Take (a)back the economy, CACC, Clamart (FR) | |
100 artistes dans la ville, duo show with Mimosa Echard, MOCO La Panacée, Montpellier (FR) | |
2015 | Pacific33, Parc Saint Léger hors-les-murs, collège Maurice Genevoix, Decize (FR) |
2014 | Lever de soleil I Coucher de soleil I Où je suis en ce moment, Bikini, Lyon (FR) |
Jungle Joh, invited by Jean-Alain Corre, Cortex Athletico, Bordeaux (FR) | |
2010 | Sept secondes de cinéma et quelques rêves de réincarnation, Plataforma Revolver, Lisbonne (PT) |
Group exhibitions
2024 | Yves Saint Laurent : Transparences, le pouvoir des matières, Musée Yves Saint Laurent, Paris (FR) |
2023 | Houses of Tove Jansson, The Community, Paris (FR) |
House of Dreamers, Villa Empain, Bruxelles (BE) | |
Do You Believe in Ghosts?, 24e Prix Fondation Pernod Ricard, Paris (FR) | |
Is something Missing ?, Frac Corsica, Corte (FR) | |
Souvenir Nouveau, Grand Café, Saint-Nazaire (FR) | |
April in Paris Fine Arts, Aerdenhout (NL) | |
Fine Fleur, Omstand, Arnhem (NL) | |
Raccrocher les wagons, Galerie Édouard Manet, Gennevilliers (FR) | |
2022 | La Fugitive, Le Crédac, Ivry-sur-Seine (FR) |
Vitrine 13, Lausanne (CH) | |
Leghouse - Leihaus, Scheusal, Berlin (DE) | |
Infortune Cookies, le 19, Crac, Montbéliard (FR) | |
Campoli Presti, Paris (FR) | |
You don’t need another plant : L’envie d’aimer, curated by Jean-Luc Blanc and Florence Farrugia, circonstance, Nice (FR) | |
There is a crack, a crack in everything. That’s how the light gets in., Martina Simeti, Milano (IT) | |
Gute Nacht, curated by Oriane Durand, Braunsfelder, Cologne (DE) | |
2021 | Stupid sun who can’t stop moving, La Tôlerie, Clermont-Ferrand (FR) |
I have no children but I’m a mother, Volonté 93, Saint-Ouen (FR) | |
Children Power, Frac Île de France, Paris (FR) | |
2020 | Intérieur, pluie., Crèvecœur, Paris (FR) |
La vie des tables, Crédac, Ivry-sur-Seine (FR) | |
2019 | Futur, ancien, fugitif, Palais de Tokyo, Paris (FR) |
Ouverte, Galerie Marcel Alix, Paris (FR) | |
Medusa, Ill Fame, Perth (AU) | |
J’aime le rose pâle et les femmes ingrates, CREDAC, Ivry (FR) | |
Garklima, Gilles Jaco’s studio, Cité des arts, Paris (FR) | |
Gijfaillaer Gimaer, in the house of Elise Fourché, Ryes (FR) | |
Suffis toi d’un buis, La ménagerie de verre, Paris (FR) | |
Take (a)back the economy, CACC, Clamart (FR) | |
La villa, Villa Belleville, Paris (FR) | |
Futomomo, CAC Brétigny, Brétigny-sur-Orge (FR) | |
Poésie Prolétaire, Fondation Ricard, Paris (FR) | |
2018 | Michael Jackson : On the Wall, Grand Palais, Paris (FR) |
Huit heures ne font pas un jour, SUMO, Lyon (FR) | |
Le fantôme d’une puce, Pauline Perplexe, Arcueil (FR) | |
Softy is as soft as a pillow, Pauline Perplexe, Arcueil (FR) | |
Je t’épaules, tu me respires, Galerie Marcelle Alix, Paris (FR) | |
Citizen Collision, Contre l’architecture, Réfectoire des Nonnes, Lyon (FR) | |
2017 | Subterranea, Galerie Florence Loewy, Paris (FR) |
Whisky et Tabou, Musée Estrine, Saint-Rémy-de-Provence (FR) | |
A heart A ddress, Pauline Perplexe, Arcueil (FR) | |
2016 | Culture Pop Maurauders, In Extenso hors-les-murs, Mains d’Œuvres, Saint-Ouen (FR) |
J’avais pensé « Girls in Molenbeek », Bek’s studio, Bruxelles (BE) | |
Oublier l’architecture, Centre International d’Art et du Paysage, Vassivière (FR) | |
2015 | Le sommeil de plâtre, La Mezz, Oulins (FR) |
Magnifiquement aluminium, Galerie Anne Barrault, Paris (FR) | |
Futhark, SIC, Helsinki (FI) | |
2014 | La féerie des bosquets vénéneux, Moly Sabata, Sablons (FR) |
Sculptural Studies, Musée des moulages, Lyon (FR) | |
Of all places, Painting, Ecole Municipale des Beaux-Arts, Châteauroux (FR) | |
2013 | Plus jamais seul, Standard, Rennes (FR) |
Ondio[ligne], Le Réfectoire des nonnes, Ecole Nationale Supérieure des Beaux-Arts de Lyon (FR) | |
0, 00 Euros, Triangle et Galerie Arnaud Deschin, Marseille (FR) | |
2012 | La vitesse des masses-graisses, Le Local, Lyon (FR) |
2009 | Models for the dissolution of a japanese child, CPAJ, Lisbonne (PT) |
“lts somewhat ambitious … shrewdness and of absurdity « , Galerie Super, Paris (FR) | |
2008 | Hunter! Hunter!, Galerie Hinterconti, Hambourg (DE) |
2007 | Géomètres, Pollueurs et Sorciers, Galerie Roger Tatar, Lyon (FR) |
*Le Noël de OUI, Centre d’art OUI, Grenoble (FR) | |
2006 | Nuage-Eclair, Chantier Public, Lyon (FR) |
Public and institutional collections
FRAC Ile de France (FR) | |
CNAP (FR) | |
Fonds municipal d’art contemporain de la Ville de Gennevilliers |
prizes and grants
2021 | Grant, FNAGP |
2016 | Residence, Cité Internationale des Arts, Paris |
2013-15 | Artist at the ateliers du Grand Large ADERA, Lyon |
2013 | Residence, Moly Sabata, Sablons |
2010 | Residence, Plataforma Revolver, Lisbonne |
2009 | Residence, Pépinières européennes jeunes artistes, CPAI/Plataforma Revolver, Lisbonne |
2008 | Residence, Künstlerhaus Vorwerkstift, Hambourg |
2006 | Bourse Régionale Franco-Etrangère, Beyrouth |
PUBLICATIONS, INTERVIEWS AND COLLABORATIONS
2019 | Klima n °2 Spectulations & extinction. |
Rose, The drawer, volume 17. | |
Giffaillaer Gimaer, group exhibition in the house of Elise Fourché, Ryes. | |
2018 | NaziKnife # 11 |
KompuchaProject2, invited by Mimosa Echard and Michel Blazy, during the exhibition Material Narratives, Doc, Paris CodeSouthWay #3. | |
L’herbe de la Pampa edition led by Barbara Sirieix and the association Orange Rouge. | |
Workshop and Conference at theÉcole supérieure d’art Pays basque, Bayonne. | |
2017 | KompuchaProject*, invited by Mimosa Echard and Michel Blazy, Galerie Samy Abraham, Paris. |
Turpentine #6. | |
Extractsfrom Hidden Mag, Ingmar #1. | |
Moony Mood’s Meeting, collective work with the Ulis class of the college Madame De Sévignée and the association Orange Rouge. | |
2016 | Insults, Vocoder, Louder, La Belle Revue #6. |
2014 | Video interview, Georges Rey, 4’42”, Lyon. |
2013 | Je divague, toi aussi,je t’appelle quand l’avion atterrit, édition The Very Small Deal, Néon, Lyon. |
2008 | Face au réel -Ethique de la forme dans l’art contemporain, published by Archibooks. |
Tout-En-Cours, interview with Anne Kawala. | |
Accoustic drawings, revue Laps, n°2. | |
2007 | L’imprécision, n°3, online magazine Kazak. |
Marina Bay, role in the performance of Benjamin Seror et Gregory Cuquel, Néon, Lyon. | |
Il faut du silence pour entendre le cochon, sauvage, documentary film, collaboration and music of the film, directed by Esther Maziowecki, production Ardèches-lmages. | |
2006 | Zérovilles, 3 tracks CD, Label Drame Orage |
Cinq reprises pour te dire que quand je te vois je me sens roi, 5 tracks CD, Label Drame Orage. | |
Beirut Lovers, film music, direction Florent Meng, auto-production. |